Trackpad Multi-Touch

google-maps.jpg

Fa uns dies a TheMACrats i avui a Apple Bloc en Català , comenten una noticia que tenia pendent de publicar i que m’ha anat molt bé llegir la seva opinió.
Vaig al gra, el trackpad dels MacBook’s segons Apple no pot funcionar com els de l’Air o com els renovats PRO, que es un problema de hardware i no de software. Doncs bé, l’altre dia (per casualitat) amb el Google Maps, vaig fer zoom amb dos dits, igual que ho faig amb l’iphone.
Això ens porta a pensar, que podria ser problema de software i que Apple potser ens esta venen la moto. Esperem que solucionin aquest tema, perque no poden enganyar a la gent o això penso jo, tot i que no soc enginyer per sapiguer si es pot fer o no. Esta clar, que el trackpad del meu MacBook de fer poc més d’un any, cada vegada fa més coses i ningú ha vingut i m’ho ha canviat.

3 Responses to Trackpad Multi-Touch

  1. Bpm ha dit:

    Home, jo diria que el tema de multitouch actual te part de hard ..

    El que si que es pot fer amb el touchpad es simular el tercer boto del mouse ( la tipica rodeta) posant els dos dits al touchad i moventlos amunt i avall.
    I Aixo crec que ha estat aixi desde sempre no? ( tot i que jo ho vaig descobrir fa poques setmanes xD )

    Pos esu que el zoom aquest de googlemaps es el que es fa movent la rodeta del mouse o posant els dos dits al touchpad .. pero uns moment m’has fet dubtar xD

  2. Jordi Reche ha dit:

    La meva pregunta: i si detecta dos dits per fer el zoom, no pot detectar dos dits per moure fotos ? No podem fer el zoom a les fotos ? Jo crec que si. Es questió de soft, perque el trackpad segurament es el mateix. Espero equivocarme. 😉

  3. Hlod-Wig ha dit:

    Jo crec què més que detectar 2 dits (dos punts), els touchpad actuals detecten una superficie de contacte més gran, per tan es dedueix (per soft), que hi han 2 dits, pero no es pot saber exactament quina posició real té cada punt (necesari per fer zooms decents).

    Per veure fàcilment: es posa un dit al touchpad i es veu com el cursor es mou a un punt de de la pantalla, poseu ara un altre dit , i el cursor es mourà, pero no fins el punt del segon dit, es queda al que seria el punt intermig, es a dir , s’extrapola la posició entre les dues posicions.

Deixa un comentari

